مجله ی خانواده ایرانی
جمعه 26 اردیبهشت 1393 :: نویسنده : مهتاج آثاری پیرالوان
Green-Coffee-Bean

قهوه سبز

در پی اشتیاق شما عزیزان برای کسب اطلاعات در مورد قهوه سبز و تاثیر آن در روند لاغری، در ادامه آموزش باریستا این بخش را به قهوه سبز اختصاص داده یم.

مطالبی که خواهید خواند طی تحقیقات همچنین تجربیات و مطالعتی که انجام داده ایم می باشد.

Green-Coffee-Bean

چگونه از دانه قهوه سبز جهت لاغری استفاده کنیم


 

نکته بسیار مهمی که آموختم این بود که تا کنون در بهترین شرایط  فقط ۳۰% ازخواص هردانه قهوهرست شده قابل برداشت است چون همانطور که می دانیم وقتی دانه قهوه رست می شود بخشی ازخصوصیات آن به طبقات فوقانی نفوذ می کند و درنتیجه ازخواصش کاسته می شود حال به این بیندیشید که دانه های سبز قهوه چون دست نخورده هستند پس خواص بیشتری درآنها نهفته است وما به غیرازلذت نوشیدن قهوه می توانیم ازخواص دارویی قهوه سبز نیز بهره ببریم. با توجه به مطالعات وسیع دررابطه با این دانه جادویی یعنی قهوه سبز دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خواص دارویی شگفت انگیزی در قهوه سبز موجود است وحتی پزشکان استفاده از آن را برای بیماران قلبی، اشخاص دیابتی وهمچنین اشخاصی که مبتلا به اضافه وزن هستند تجویزمی کنند و بسیاری از شرکت های دارویی اقدام به تولید قرص قهوه سبز نموده اند.

Green-Coffee-Beans

حال می خواهیم یکی از ساده ترین و کارامدترین روش استفاده از دانه قهوه سبز را برای اشخاصی که مبتلا به اضافه وزن هستند بیان کنیم.
برای گرفتن بهترین نتیجه صبح ها (ناشتا) قبل خوردن صبحانه مقداری از دانه سبز قهوه را که آسیاب کرده و درون یک بالشتک (همچون تی بگ) ریخته اید را دریک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه حل کنید. پس از آن بالشتک را بیرون آورده و محلول را میل کنید بی شک این طعم چون نا آشناست شاید در ابتدای کار طعم چندان جالبی نداشته باشد، در این صورت می توانید آن را با مقداری شکر یا شیر میل کنید.
با این عمل ساده شما در تمام طول روز هم از انرژی و کارایی بیشتری برخوردار خواهید شد و هم از خصوصیات قهوه سبز جهت لاغری بهره خواهید برد. دوستان عزیز توجه داشته باشید که خوردن صبحانه در این رژیم غذایی الزامی است. چرا که شما با خوردن صبحانه، تا زمان خوردن ناهار میل و اشتیاق کمتری به خوردن خوراکی های میان وعده ای پیدا خواهید کرد.

breakfast

سعی کنید ناهار مختصری میل کنید و لااقل از خوردن شیرینی هایی با درصد شیرینی بالا اجتناب ورزید. البته با تاثیر  قهوه سبز کم کم اشتهای کاذب شما از بین خواهد رفت و احتمالا شما برای خودن شام اشتیاقی به خوردن غذاهایی با پروتئین بالا نخواهید داشت. با تکرار نوشیدن قهوه سبز هر روز صبح و البته گنجاندن ورزش در رژیم غدایی خود و ترک عادت به خوردن ناهنگام و بی دلیل بدون داشتن احساس گرسنگی ،به سادگی پس از چهار هفته به اولین نتایج دست خواهید یافت. بدن شما بهتر به نظر می رسد و پوست شما صاف تر خواهد شد و شما احساس شادابی و سلامتی بیشتری خواهید داشت. پس از آن (چهار هفته)  بدن شما شروع به کم کردن وزن خواهد کرد. البته با توجه به این که متابولیسم بدن برخی افراد بالاتر و برخی پایین تر است شاید این نتیجه در بعضی از اشخاص قبل از سه هفته و برخی بعد از پنج هفته صورت پذیرد. برای تشخیص این نتیجه ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز است.

خواص قهوه سبز

قهوه سبز شامل درصد بالایی از اسید کلرژنیک (Chlorogenic)، کافئین و برخی آنتی اکسیدان ها است. کافئین هم انرژی زا است و هم اشتهای کاذب را از بین می برد. البته خواص دیگری نیز همچون ضد افسردگی و مبارزه با آلزایمر نیز در کافئین قهوه نهفته است. اسید کلرژنیک درون قهوهسبز با تاثیر بر چرخه متابولیسم چربی و گلوکوز باعث دفع اظافی آن از بدن می شود.

shutterstock_61785280

چند نکته

- توصیه می شود از دانه سبز عربیکا استفاده کنید زیرا هم طعم روان تری خواهید داشت و هم از عطر بیشتری برخوردار است.
- فراموش نکنید در این رژیم غدایی صبحانه مهمترین وعده غذایی شماست، پس سعی کنید در صبحانه تنوع داشته باشید.
- به بدن خود گوش فرا دهید و تا زمانی که گرسنه نشده اید چیزی نخورید. با کمک قهوه سبز در کاهش اشتها با حس گرسنگی بی 







مورد مبارزه کنید. هیچ لزومی ندارد که بشقاب خود را کاملا تمام کنید.





نوع مطلب : سلامتی وپزشکی، 
برچسب ها : خواص، قهوه، سبز، خواص دارویی،
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic